terug naar actueel

Devices nodig? Schrijf u in voor de gezamenlijke aanbesteding

  • 18 januari 2022

Heeft u devices nodig voor schooljaar ‘22 – ‘23? U kunt zich nu inschrijven voor de gezamenlijke aanbesteding van devices voor het primair en voortgezet onderwijs met als doel levering van de devices voor de zomervakantie van 2022. Inschrijven kan tot uiterlijk 4 maart 2022. Lees in dit artikel meer over de aanbesteding en hoe u mee kunt doen. 

Hoe werkt het?

  • U geeft aan welke devices u graag wilt inkopen en hoeveel. Hieronder leest u welke devices we inkopen en wat daar de specificaties van zijn.  
  • SIVON zorgt voor de aanbesteding en al het papierwerk.  
  • Zodra bekend is welke leveranciers de devices gaan leveren, ontvangt u via hen de devices.  
  • U ontvangt van SIVON een factuur voor de devices, deelnemersfee en inkoopkosten. 

Voordelen

  • De beste kwaliteit voor een goede prijs omdat we samen inkopen voor onze leden. 
  • Zekerheid dat de devices geschikt zijn voor het onderwijs. 
  • Geen gedoe met aanbestedingsregels en -strategieën: experts binnen SIVON weten hoe het zit. 
  • Geen losse aanbesteding of inkoop, wij regelen het van A tot Z. 
  • Gezamenlijk een sterkere positie op de markt bijvoorbeeld in geval van problemen 

Welke devices kopen we in?

Wilt u meer weten over de devices die we inkopen? Bekijk dan het overzicht met de specificaties. Deze specificaties zijn tot stand gekomen door input van schoolbesturen. 

Wat zijn de kosten? 

De aanbesteding voor de devices moet nog plaatsvinden. Daarom zijn de definitieve prijzen van de devices nog niet bekend. Naast de aanschafprijs van de devices betaalt u voor het aanbestedingstraject inkoopkosten en een deelnamefee. Hieronder vindt u een opbouw van de kosten.  

  • Deelnamefee € 1000,- excl. 21% btw.
  • De begeleidingskosten. De totale kosten voor de begeleiding zijn € 40.000 excl. 21% btw en wordt verdeeld over de deelnemende besturen. Hoe meer u bestelt hoe groter uw aandeel in dit bedrag. Het bedrag per schoolbestuur kan daarom pas worden vastgesteld als alle aanmeldingen (4 maart) binnen zijn. Mocht blijken dat het bedrag per schoolbestuur hoger wordt dan € 5.000 excl. 21% btw dan nemen we contact met het schoolbestuur op om tot een oplossing te komen.
  • De prijs die de leverancier aan wie de opdracht wordt gegund heeft geoffreerd.       

Wanneer worden de devices geleverd? 

Het doel is dat de devices voor de zomervakantie van 2022 wordt geleverd aan de scholen.  

Minimale afname per device 

Om de inkoop van devices kostenefficiënt uit te voeren, willen we voorkomen dat we een inkoop gaan uitvoeren voor een zeer gering aantal devices. Op het moment dat alle aanmeldingen  ontvangen zijn, beoordelen wij per type device of het aantal in te kopen devices voldoende is om een kostenefficiënte inkoop uit te kunnen voeren. Wanneer het aantal in te kopen devices voor een type device minder is dan 50 behouden we de mogelijkheid om af te zien van inkoop van dat betreffende type device. Wij houden u hiervan uiteraard op de hoogte. 

Voorwaarden 

Om mee te doen aan de gezamenlijke aanbesteding voor devices moet u lid zijn van SIVON.  
Bent u nog geen lid van SIVON? Lees dan meer over het SIVON-lidmaatschap en word lid. Heeft u vragen over deze dienst of over het lidmaatschap? Neem dan contact op met onze relatiemanagers. 

Aanmelden gezamenlijke aanbesteding devices 

De aanmelding is inmiddels gesloten. Lees meer over de volgende inkoopronde.

Vragen 

Mocht u nog vragen hebben over de gezamenlijke aanbesteding dan kunt u contact opnemen met uw relatiemanager of mailen naar devices@sivon.nl