terug naar actueel

Gezamenlijke aanbesteding devices voor levering begin schooljaar ‘22

  • 30 april 2021

Heeft u devices nodig voor de tweede helft van het schooljaar ‘21 – ‘22? U kunt zich nu inschrijven voor de gezamenlijke aanbesteding van devices voor het primair en voortgezet onderwijs. De levering van de devices is naar verwachting eind 2021 of begin 2022. U kunt zich tot uiterlijk 1 september 2021 inschrijven. Lees in dit artikel meer over de aanbesteding en hoe u mee kunt doen.

Twee jonge meisjes kijken samen op een iPad

Hoe werkt het?

U geeft aan welke devices u graag wilt inkopen en hoeveel. Hieronder leest u welke devices we inkopen en wat daar de specificaties van zijn. 

SIVON zorgt voor de aanbesteding en al het papierwerk. Zodra bekend is welke leveranciers de devices gaan leveren, sluit u een contract af met de betreffende partij. De nieuwe devices worden geleverd inclusief standaard software, lader, hoes en 1 jaar fabrieksgarantie. Het beheer en de configuratie van de devices kunt u laten doen door uw ict-partner.

U ontvangt van de leverancier een factuur voor de devices. Van SIVON ontvangt u een factuur voor de inkoopkosten.

Welke devices kopen we in?

In de gezamenlijke aanbesteding zijn de volgende type devices opgenomen:

  • Windows-laptop leerling standaard touch
  • Windows-laptop docent gemiddeld
  • Windows-laptop docent high-end
  • Windows 15 inch laptop gemiddeld 
  • Windows 15 inch laptop high-end 
  • Kleine Windows-desktop (SFF)
  • Chromebook standaard leerling/docent
  • Chromebook docent
  • Chromebox standaard 
  • iPad standaard
  • iPad 128 mb
  • Monitor 24 inch 

Wilt u meer weten over de devices? Bekijk dan het overzicht met de specificaties. We onderzoeken of hier veranderingen in moeten komen via een behoeftepeiling onder de deelnemende besturen. Naar aanleiding daarvan kunnen de type devices, prijzen en specificaties nog veranderen. 

Wat zijn de kosten?

De aanbesteding voor de devices moet nog plaatsvinden. Daarom zijn de definitieve prijzen van de devices en de hoogte van de inkoopkosten nog niet bekend. 

Naast de aanschafprijs van de devices betaalt u voor het aanbestedingstraject inkoopkosten.

Wanneer worden de devices geleverd?

De devices worden naar verwachting eind 2021 of begin 2022 geleverd. 

Voorwaarden

Om mee te doen aan de gezamenlijke aanbesteding voor devices moet u lid zijn van SIVON. 

Bent u nog geen lid van SIVON? Lees dan meer over het SIVON-lidmaatschap en word lid. Heeft u vragen over deze dienst of over het lidmaatschap? Neem dan contact op met onze relatiemanagers.

Aanmelden gezamenlijke aanbesteding devices

Wilt u meedoen aan de gezamenlijke aanbesteding? U kunt uw interesse aangeven via onderstaand formulier. Door onderstaand formulier in te vullen verplicht u zich tot niets.

Nadat u uw interesse heeft aangegeven, ontvangt u bericht wanneer de aanmelding start. Dit is voor de zomervakantie.

Nadat we alle aanmeldingen binnen hebben, controleren we of u akkoord bent met uw aanmelding. Daarna is uw aanmelding definitief en nemen we deze mee in de gezamenlijke aanbesteding. We nemen hierover contact met u op.

Veelgestelde vragen

Kan ik ook andere devices kopen?

Binnen deze aanbesteding is het niet mogelijk om andere devices in te kopen dan hierboven aangegeven. U kunt natuurlijk altijd andere devices inkopen bij andere leveranciers. Dit raden wij aan wanneer u aanvullende of andere devices nodig heeft zoals tv’s, laptopkarren of MacBooks.

Hoe vaak vindt een gezamenlijke aanbesteding voor devices plaats?

De aanbesteding vindt vooralsnog 1 of 2 keer per jaar plaats. Bij voldoende belangstelling start SIVON een nieuwe aanbesteding.

Hoe ga ik om met bestaande contracten?

U kunt zelf nagaan of uw schoolbestuur lopende contracten heeft voor de levering van devices. Heeft u nog lopende contracten, dan is het aan u om te bepalen of het loont om mee te doen aan deze gezamenlijke aanbesteding. 

Aanmelden interesse gezamenlijke aanbesteding devices