Opzeggen lidmaatschap
Jammer dat u geen lid meer wilt zijn van SIVON. U kunt uw lidmaatschap opzeggen door een mail te sturen naar secretariaat@sivon.nl. Let op! In de statuten staat dat er soms een financiële regeling wordt getroffen als een lid het lidmaatschap opzegt. Wat dat precies betekent en hoe hoog dit bedrag is, leest u hieronder.
Bij beëindiging van het lidmaatschap kijken we of en welke verrekening nodig is. Daarbij kijken we naar de gedane investeringen door SIVON en de vergoedingen die we daarvoor verwachten te ontvangen van het betreffende schoolbestuur voor diensten waaraan het bestuur zich voor langere tijd heeft verbonden.
Bijvoorbeeld: als de coöperatie voor een bepaalde dienst ten behoeve van het bestuur heeft geïnvesteerd omdat het lid zich voor enkele jaren aan de dienst heeft verbonden, dan wordt gekeken welke investering is gedaan en welke vergoedingen werden verwacht. Het schoolbestuur en de coöperatie moeten hier samen uitkomen. Als dat niet het geval is, kan een onafhankelijk oordeel worden gegeven door een adviescommissie.
Veelgestelde vragen
Organisatie
-
Welke organen kent de coöperatie en wat zijn hun belangrijkste bevoegdheden?
-
Hoe worden verkiezingen voor de ledenraad georganiseerd?
-
Is mijn bestuur een groot bestuur, een klein bestuur of een combinatiebestuur?
-
Op welke manier waarborgt SIVON dat kleinere besturen voldoende invloed kunnen uitoefenen?
Lidmaatschap & tarieven
-
Kan een bestuur lid zijn van SIVON en van een ander (inkoop)samenwerkingsverband?
-
Wie mogen er lid worden?
-
Wat kost het als ik lid word van de coöperatie SIVON?
-
Waar zijn de kosten voor deelname aan SIVON op gebaseerd?
-
Ben ik als lid verplicht om diensten af te nemen?
-
Zijn er ook kosten als ik geen producten of diensten afneem?
-
Opzeggen lidmaatschap
Producten & diensten
-
Op welke manier worden diensten aangeboden?
-
Wie is eigenaar van de gekochte producten en diensten?
-
Kan mijn bestuur beter na de aanbesteding, als het aanbod volledig duidelijk is, bepalen of het wil afnemen?
-
Is het ook mogelijk om voor slechts een deel van de locaties een dienst af te nemen?
-
Hoe regelt mijn bestuur het beheer als het niet alle diensten afneemt?
-
Hoe bepaalt SIVON de prijzen die zij vraagt voor producten en diensten?
-
Is het ook mogelijk op een later moment diensten af te nemen?
Aanvraag devices voor les op afstand
-
Wordt mijn aanvraag voor devices toegekend als ik geen lid ben?
-
Kan ik als schoolbestuur, als ik al eerder een aanvraag heb gedaan, nogmaals een aanvraag doen?
-
Waarom vraagt SIVON mijn schoolbestuur om nu lid te worden?
-
Welk type Chromebooks, iPads of Windows-laptops worden geleverd?
-
Waar en wanneer worden de devices geleverd?
-
Onze scholen ontvangen geen achterstandsmiddelen en hebben dus geen voorrang. Welk effect heeft dit op de toekenning en levering van devices?
-
Heeft SIVON meer informatie over het basispakket en welke rechten en plichten daaraan vast zitten?
-
In de mail over het lidmaatschap staat dat het niet verplicht is om andere diensten en producten af te nemen. Maar de ledenovereenkomst lijkt tegenstrijdig. Kan SIVON dit toelichten?
-
Als mijn bestuur besluit geen lid te worden van SIVON, heeft dit dan invloed op de snelheid van de levering van devices aan onze school?
-
Wat bedoelt SIVON met de inspanningsverplichting voor een aanvraag? En hoe wordt getoetst of scholen daaraan hebben voldaan?
-
Ons schoolbestuur heeft voldoende eigen vermogen en liquide middelen. Mogen we dan geen aanvraag doen of komen we dan eigenlijk niet in aanmerking voor devices?